Samen zien, doen en zijn

Nisporeni

Na een fantastische reis in een volgepropte bus zijn wij tussen de bagage zittende veilig aangekomen in Nisporeni. De kerk waar we aankwamen is tevens ook slaapplaats voor de mannen. Een ruimte achter de kerk, die nergens voor gebruikt wordt (wat je kan ruiken ook!) en vol ongedierte zit, maar verder van alle gemakken voorzien is, namelijk geen water, geen wc, wel stroom, dient als slaapruimte. Wel is er buiten een put die binnen een dag droogstond, maar wel voldoende drinkwater in flessen.... Met name het gebruik van de oude kakdoos is een groot avontuur voor ons allemaal, want ook de ladies moeten hier overdag gebruik van maken. De meesten proberen het dus angstvallig op te houden tot de avond. Over de avond gesproken....de dames verblijven bij verschillende gezinnen die varieren van 3 sterren hotel tot super-basic-kommetje-water-voor-drie-personen-no-bed-and-no-breakfast.

We zijn allemaal zeer onder de indruk van de omstandigheden waarin de mensen hier leven. Veel stof, veel spullen in huizen die bijna instorten, net als de koffer van Rutger en Mark. We doen een poging om met een soort kalkwater de muren te schilderen. Of het er beter van wordt is de vraag, maar we leren er veel van en hopen dat we de mensen kunnen bemoedigen.

De speeltuin vordert al aardig en heeft de kleuren van onze t-shirts. O nee, de kleuren van de vlag. O...maar de t-shirts hebben de kleuren van de vlag...

Vandaag is het hoogtepunt van de week, want de jongens kunnen eindelijk douchen!!! Daar zijn de meiden natuurlijk ook erg blij mee.

Ander hoogtepunt is dat we God aan het werk mogen zien! In de levens om ons heen, en in de levens van elkaar. Het beste nieuws van deze reis is dat Mark heeft besloten zich te laten dopen!!! Geweldig!!

De groeten van ons allemaal!

Peter & Tjitske

Lieve Marit en de rest,
Wat geweldig om te zien wat jullie allemaal aan het doen zijn. Wat we zien is wat we allemaal hoopten en waar we voor baden. Lekker werken, goede sfeer, blijde gezichten. Jullie maken echt verschil in Moldavie en daar zijn we trots op. God had en heeft een plan met deze reis voor jullie en het is bijzonder om te zien en te lezen hoe dat zich ontvouwt. Tof om je eventjes aan de telefoon te hebben en je stem te horen. We blijven bidden, God hoort dat en zal nog veel geven deze laatste week. Zorg dat jullie dat niet missen. Zondag laten we de foto's zien. O ja, 13 september staat een doopdienst gepland =)
groetjes papa en mama

Aunty Syl

Lieve Marit,
Wat ontzettend gaaf allemaal. Wat een belevenis en wat fijn dat jullie verschil kunnen maken in Moldavie. Geniet ervan lieverd, samen met je maatjes, en laat het een onvergetelijke belevenis zijn voor de rest van je leven.
Kus van mij en Uncle Mike (en Chokeltje natuurlijk)

Rieke van de Wetering

Dag leuke en lieve Moldavië-gangers,

Terugkomend van vakantie lezen we jullie mooie verhalen en zien we jullie nog mooiere foto's...daar word ik en worden wij echt helemaal blij van!
We wensen jullie een hele gave tijd toe met elkaar maar ook met en voor de mensen die jullie mogen dienen.
Ons gebed voor jullie is dat jullie elke dag opnieuw een open kanaal kunnen zijn om de liefde van Jezus door te geven...wat een voorrecht om in liefde schouder aan schouder in Zijn wijngaard te staan...en wat gaaf om te lezen dat de eerste vruchten door jullie zelf geplukt worden.
Heel veel zegen en voor jullie allemaal nog veel vrolijke vakantie groeten uit een warm en zonnig kikkerlandje:-) van de hele familie van de Wetering

Niels en Marja

Hoi Gerdy en de andere moldavie gangers.
Vandaag zijn marc en myrthe thuis gekomen en hebben jullie foto's bekeken. Erg mooi hoe jullie bezig zijn ook met de kinderen daar. We wensen jullie nog een goede week en veel (werk) plezier.
Wij en vele andere bidden voor jullie en de mensen waar jullie voor bezig zijn.
Groeten van ons uit Hei- en Boeicop

Paul en Marieke

Ha lieve Gerdy en moldavie gangers,

Wat gaaf om jullie verhalen te lezen en te horen! Voornamelijk de foto's zijn erg leuk! Zo hebben wij ook een beetje een idee.

We wensen jullie allemaal Gods zegen toe, zodat jullie ook tot zegen mogen zijn, voor de mensen daar en voor elkaar.

Groetjes Paul en Marieke

Carolien en Robin Winters

Wat geweldig gaaf om te lezen wat jullie allemaal doen, ik vind het zo gaaf dat jullie dit doen!!!!
Super! Jullie maken verschil!
Heel veel suc-6 onder de soms barre omstandigheden!

Liesbeth an Beest

Wouw, die speeltuin was ook wel leuk geweest bij ons in de achtertuin! (voor de kleinkinderen dan natuurlijk hè)
Jammer dat die nu "af "is!

Oma Nel en Opa Tienus

Mark wij zijn trots op je dat besloten hebt je te laten dopen,heel moedig .

O & O VLd