Samen zien, doen en zijn

Terug in Chisinau

De laatste loodjes wegen het zwaarst, zegt men. Nou dat was ook zo! Er moest nog veel werk verzet worden en er stonden kinder en jeugd programma's op het schema.

Voornamelijk de mannen hielden zich bezig met het storten van beton, zowel binnen als buiten. Het gebouwtje waar de kinderen maaltijden krijgen heeft nu nieuwe vloeren en rondom de kerk ligt een mooi betonnen pad. Ook op het toiletgebouwtje zit nu het geraamte van een dak. Alleen de afwerking moet nog.

De meiden hielden zich bezig met wat kleinere klussen, zoals het schilderen van deuren en hekken en alles ziet er weer mooi uit.

Elke dag ging er een groepje van 4 personen naar zuster Maria; een weduwe die wel wat hulp in haar huis kon gebruiken. Het verfwerk is klaar, alleen het toilet moet nog vervangen worden, maar dat gaat de kerk nog doen.

Gelukkig was er deze laatste dagen ook tijd om te rusten. Daar waren we echt wel aan toe!! Heerlijk slapen onder de boom, een boek lezen of even een ijsje halen.

In de avond gingen we naar een dorpje waar we met de kinderen konden spelen. Het dorpje was slechts 25 kilometer ver, maar door de hobbelige wegen kost de rit al gauw 45 minuten!! De kinderen in het dorp zijn duidelijk anders dan de kinderen in de 'stad'. Veel aanhankelijker en minder egoistisch. Schatjes zaten er bij!! Het uitdelen van cadeautjes aan het einde van het programma blijft een uitdaging, maar de gezichtjes waren goud waard!!

Donderdagmiddag gingen we na een gezellig afscheid met een heerlijke BBQ weer terug naar Chisinau. Heerlijk om daar weer te kunnen douchen en op een normale WC te zitten! Vandaag hebben we een evaluatie en hebben we de gelegenheid de stad in te gaan. En morgen....dan gaan we weer naar huis!!!

Carolien & Robin

Ben benieuwd naar de foto's van hoe alles geworden is! Wat zullen jullie veel verhalen en indrukken hebben!Een gezegende terugreis!

Peter & Tjitske

hallo allemaal,
Goed om dit laatste verhaal te lezen, maar ook goed om te weten dat jullie weer bijna terug zijn; nog 1 nachtje en dan zie we elkaar weer en vliegen we elkaar net als in een film in de armen =) . Zondag is er natuurlijk dienst en ik hoop een paar van jullie te zien, maar de 30ste willen we alle ruimte nemen om naar jullie te luisteren en te kijken, so be there!
Leuke laatste avond gewenst, zorg dat alle koffers en tassen meekomen en een goede reis.

Willemijn

Goed werk gedaan allemaal!
Een hele goede terugreis en tot heeeeel snel Wiek!

Olga

Lieve Moldaviëgangers,

Yes, vandaag komen jullie weer terug! Joepie! We gaan voor de filmomhelzing! Goede reis terug, Mattheo je boeken liggen klaar om gekaft te worden;)..Justine, lekker weer in je eigen bed liggen.. Jonan, wanneer kom je weer een lekkere Hollandse zomerse andijviestamppot eten?Welkom thuis! Gert-Jan en Olga

Henk Slikkerveer

'k ben geraakt door jullie inzet. Fijn dat er zoveel jeugd nog iets voor een ander willen betekenen. Ik heb genoten van de foto's. Nu Bart eens gezien zonder een mondkapje op. De bouwvakker. Hoop dat jullie allemaal veilig thuis komen.

Peter Dekker

En ze zijn intussen opgestegen uit Chisinau!

helena.

Wat kijk ik al uit naar vanavond.
Het lijkt me heerlijk om mijn zoon Eljakim weer te huggen.
Morgen is het dus echt groot feest bij ons maar eerst uitslapen... .
Ik bid voor een gezegende terugreis voor allen.