Samen zien, doen en zijn

Laatste dag Chisinau

Vandaag met alle Moldaviëgangers, zo'n 60 deelnemers uit diverse landen, de laatste voorbereiding en training gehad. Dit werd geopend met een preek van Matthew onze 'field leader', met als thema 'Wat doe ik hier in vredesnaam', hetgeen vele van ons aansprak.

Hier na werden diverse onderwerpen besproken en uitgvoerd waaronder sport en spel vvoor jeugd, knip plak en vouwwerk voor de kleintjes geoefend met het uitvoeren van een drama.

De sfeer en temperatuur zijn beide goed, we hebben het hier prima naar ons zin maar we zijn nu wel toe aan het 'echte' werk dat vanaf morgen gaat beginnen. Morgenochtend vertrekken we met de bus naar Nisporen waar de dames naar hun gastgezinnen gaan en de heren hun intrek nemen in het bijgebouw van de kerk. In dit gebouwtje hebben we stroom en 1 wastafeltje met koud water. Tevens mogen we gebruik maken van de antieke 'kakdoos' achter het gebouw, dus van alle gemakken voorzien.

Gelukkig is de EHBO kist tot nu toe dicht gebeleven op een aantal pleisters na vanwege blaren door het voetballen en het dragen van slippers op de zeer droge en stoffige wegen.

Het is nog niet duidelijk of we in Nisporen ergens van internet gebruik kunnen maken dus dat blijft een verrassing. Helaas hebben (nog)geen cardreader om wat foto's de kunnen uploaden, maar wie weet..

ps de 'verloren' bagage is weer terecht dus Jonan en Tobias kunnen weer zich zelf zijn.

Dat was het verhaal van de heren. Nu de aanvulling van de vrouwen. Dat krijg je als je gescheiden leeft;).

Lieve allemaal,

Hier weer even een update van ons. Gisteren hebben we een heerlijk dagje voor onszelf gehad. We begonnen de dag met een kerkdienst en dit bleek bij aankomst een trouwdienst te zijn. Leuk om mee te maken. Jammer dat we het niet verstonden. na twee uur staan, zitten, nog eens staan en weer zitten waren we dus stiekem blij dat het voorbij was. Na een heerlijke lunch met heel veel watermeloen, wat we eigenlijk continu eten, was het tijd voor een spelletje en even lekker relaxen. Een heerlijke wandeling kon natuurlijk niet missen op een mooie zondagmiddag. Na weer een heerlijke (nou ja de meningen zijn verdeeld) maaltijd hebben we in kleine groepjes stille tijd gehouden. Elke dag komen we in deze groepjes bij elkaar. We stonden stil bij psalm 121:). Dit ook ter bemoediging van alle thuisblijvers.

Dikke pakkerd van de meiden!

Wij hebben overigens wel een cardreader, dus we gaan nog ons best doen wat foto'ste uploaden. HOPPA!

Sjany Kooij

Lieve Gerdy en andere reizigers,
Wat een geweldige verhalen die ik lees van jullie.
Ik wens jullie veel werkplezier, en Gods zegen op jullie werk.
Hartelijke groeten,

De tante van Gerdy

marijke

Ladies en gentlemen,

Keurige foto van de kerkdienst! Hoop dat jullie veel van God zullen meemaken. Gelukkig zijn de koffers nu terecht. Leef op een afstand(je) met jullie mee. Suc6 met alles !!!

Groetjes van Marijke

P.S. Welke plaatsnaam staat er in dit bericht?

Thea H.

Beste allemaal,
Wat ontzettend leuk dat jullie deze site zo goed bijhouden, mooi om zo met jullie te kunnen meeleven! Het is best heftig volgens mij, dus ik wens jullie in alles echt Gods zegen toe en dat jullie ook mogen genieten van het werk, de mensen, God en elkaar!
Liefs,
Thea.

Peter & Tjitske

dag Marit en de rest,
Benieuwd hoe het met jullie gaat en of het betonstorten een beetje gelukt is. We hopen dat het leuk is in de gastgezinnen voor de meiden, maar dat zal wel, en dat de jongens elkaar een beetje slaap gunnen.
We hopen snel weer wat te horen en foto's te zien van jullie project,
groetjes, Peter & Tjitske

Heleen de Wit

Hoi Gerdy,

Wat leuk dat we jullie kunnen volgen op deze manier. We wensen je een goede, gezellige en gezegende tijd daar toe. Geniet er van!
We blijven je zeker volgen op deze site.

Liefs Tante Heleen en de rest van de fam.

Willemijn de Jong

He Wiek,

En hoe is het???
Lukt het allemaal met het werk dat gedaan moet worden? Is het zwaar of valt het mee en is het werk goed te doen? Leuke contacten met de bevolking daar of eigenlijk niet? Ben errruuuggg benieuwd hoe je dit allemaal ervaart...
Hoop dat het gezellig is onderling en heel veel succes met al het werk dat jullie de komende dagen zullen gaan doen.

Liefs Wil (en natuurlijk een kusje van Lotje en ook heus wel van Huibie)

Lida

Ha die Mark, Rutger en Greetje en alle andere kanjers.

Zo, al eelt op de handen (en spetters op de billen :)?
We begrijpen uit alle verhalen dat jullie het goed hebben. Wat een avontuur hè. Hoop dat jullie echt wat kunnen betekenen voor de mensen daar en natuurlijk voor de kinderen. Nog een week te gaan. Vliegt om. Doe je best met zijn allen en geniet ervan. Dikke kus (ook speciaal één van mij voor Hessel en Mattheo :).

Annelies, Bart, Angela en Elise, veel sterkte nog met onze schatjes en met alle verantwoordelijkheden regeldingen. We dragen jullie op in onze gebeden.

hartelijke groeten, Hans en Lida.

Tini en Martin

Wat een actiefoto's en een verhaal vol humor!! Volgens ons willen jullie nog wel een week langer blijven. Wat gaaf om te lezen dat Mark zo'n belangrijke beslissing heeft genomen. God zegent jullie rijk en zal jullie de aankomende week niet vergeten!
Nog een hele goede week gewenst voor jullie allemaal en een knuffel voor Angela, ook van Simone.