Samen zien, doen en zijn

Pepermunt, Roemeens en heel veel informatie

Afgelopen zondag zijn we weer bij elkaar geweest, dit keer inclusief de meeste ouders. We weten inmiddels waar we heen gaan: Nisporeni ! Ook kregen we te horen wat we daar gaan doen (zie ons profiel) en hoe een gemiddelde dag eruit zal zien. Om ons toch enigszins verstaanbaar te maken een lesje Roemeens.

Weten jullie het nog?

Bun? ziua. Eu sunt [je naam]. Cum te cheam??
Ce mai faci? Bine!

We gingen niet met lege handen naar huis, want voor de kost moeten nog 2 dozen pepermunt verkocht worden. Als dat is gebeurd hebben we al ons geld verzameld!

Nog 32 nachtjes slapen...
Als er nog vragen zijn, kun je die hier stellen, het antwoord kan tenslotte voor iedereen interessant zijn

Laughing
. Geef dit reislog aan al je vrienden en familie die ons willen volgen in Moldavië.

Marieke B.

Hoi Ans en reisgenoten!

Ik heb jullie blog gevonden hoor, zodat ik jullie straks een beetje kan volgen op afstand.

Veel suc6 en plezier nog met alle laatste voorbereidingen.

Marit

IK HEB DR ZIN IN=D
succes met de voorbereidingen
x

Elize

Nu is het aftellen!! nog 4 dagen en dan zijn we in Moldavie!! Is je koffer al vol?? en gepakt?? Heeft iemand nog kraaltjes om armbandjes van te maken? (kleuren rood, zwart, blauw, geel, groen en wit.)

Tjitske Kos

Voor het eerst jullie site bekeken, ziet er super uit en nu maar schrijven met z,n allen. Als ouders willen we natuurlijk graag op de hoogte gehouden worden. Spannend wat jullie allemaal mee gaan maken. Maar eerst de koffers inpakken en ja die 18kg daar zit je zo aan.

Bart Grimmelius, namens de staf

De laatste loodjes wegen het zwaarst zeker als het gaat om het pakken van koffers m.n. voor de mannen die een luchtbed moeten meenemen is 18 kg niet echt veel.
We hopen toch dat jullie er steeds meer zin in krijgen, net zoveel als wij.
Vergeet je paspoort etc niet maar bovenal bid om Gods zegen voor deze reis.
Tot morgen.

"de staf"

Als alle laatste nog een paar praktische punten:
- 8 augustus 8 uur bali 8,vertrekhal 1 (Austrian airlines)

Heenreis:
- vluchtnummers:OSO372 naar Wenen
OSO655 naar Chisinau
Terugreis:
- vluchtnummers: OSO656 naar Wenen
OSO377 naar Amsterdam

Annelies

JOEHOEPIE!!!! Nog 1 nachtje slapen...!! Eindelijk zeg, na al die maanden! Ik heb er nu echt zo'n zin in en ben gewoon reuze benieuwd naar alles daar!!
M'n tas is nog niet helemaal gepakt en zonder weegschaal wordt 't een behoorlijke gok hoe zwaar die uiteindelijk zal zijn....Hopelijk niet meer dan 18kg anders stuurt Angela me terug...! :o)
Nou, ik zou zeggen: geniet nog van de Hollandse pot, je eigen bed en een heerlijke douche....!!
Tot morgen!
Annelies

Gertjan

Ze zitten in de lucht. Vanochtend zijn ze dan eindelijk vertrokken naar Moldavie. Alles liep volgens mij perfect op Schiphol. Alle bagage mocht mee en er waren geen noemens waardige problemen. We hebben als ouders goed afscheid kunnen nemen en hebben samen nog gebeden dat alles voorspodig mocht verlopen.
Nogmaals een goede reis toegewenst en een bijzondere tijd in Moldavie allemaal. Heel veel zegen en dat jullie van betekenis mogen zijn in Moldavie.

Peter

Om 12.09 zijn ze geland in Wenen en om 13.49 zijn ze weer opgestegen naar Chisinau.
Met de jarige Tobias in hun midden! Tobias van harte gefeliciteerd!

Peter

Om 16.17 zijn ze geland in Chisinau!
Op naar het verblijf en veel succes met de expeditie!

Olga

Gelukkig!! Moeders kan weer ademhalen:)

De Python is spannender, aldus onze coole eerstekeervlieger Mattheo..
Misschien een kalmerend Wilhelminapepermuntje ingenomen;)..

Succes allemaal en snuif het Moldavische leven maar eens even goed in je op!

Vera en Marco Rienstra

Wat een gezellige foto's. Voor Femke en Maaike is het een hele overgang van de "beach" op Curacao. Ze staan er lachend bij, ondanks de jet-lag. Flexibiliteit van de jeugd! Voor dit moment zijn we weer gerust gesteld. We bidden de Moldavië-gangers en hun familie thuis veel zegen toe. Tot de bidstond aankomende donderdag. Dan zijn we weer terug op honk.

Hanke (en de rest van de familie Onderstal)

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, ook onze moeder kan weer rustig ademhalen!!!
Heel veel succes en vooral plezier!!! Geniet ervan!!

Peter

Net een bericht gehad van Tobias, zijn koffer is zoek......
Zal wel met de volgende vlucht meekomen is de verwachting...
Ze slapen vannacht in het huis van OM met mooie bedden ( is erg fijn als je luchtbed nog onderweg is) met een leuk voetbalplein erbij. En ze zullen vast wel een bal hebben.

Peter & Tjitske

Tof dat alles zo goed verlopen is. De koffers komen wel weer ergens op deze wereld boven water. Een goede kerkdienst toegewenst, doe iedereen de groeten van ons en zing een mooi lied :) .

helena leenman

Leuk om alles hier even te kunnen lezen.
Vooral van die stropdas want Eljakim wilde die persé niet mee nemen. (Je moet toch een beetje jezelf kunnen blijven, zou dat echt van je verwacht worden??....verwachten wij ook zoiets van anderen die op bezoek komen?? etc. etc. ;-) )
Ik hoop voor Jonan en Tobias dat die koffers snel aan komen waaien.
Delen is mooi maar je eigen spullen (en dat zijn er al zo weinig) is toch fijner.
Ik wens jullie allemaal een goede tijd toe.

Olga

Wat? Geen verplichte stropdassen? Nou, haal de mascara's dan ook maar voorzichtig tevoorschijn;)..!

Hebben jullie een mooie dienst gehad? Vanochtend heeft De Rank de foto´s van jullie vertrek vanaf Schiphol kunnen zien. Dat was leuk, veel mensen leven en bidden mee. Fijne dag met elkaar!

Jan & Esther Vergeer

Dat klinkt goed mensen! En de foto's van Schiphol zien er al gezellig uit, dat gaat vast goed komen!
Zet 'm op, veel succes en heb een hele goede tijd met elkaar!

Liesbeth van Beest

E de koffers zijn inmiddels ook onderweg.
Ik heb gebeden: God U weet waar die koffer is, want U ogen doorlopen de ganse aarde ,breng hem gauw bij Jonan!

Justine

Hallo lieve Papa en Mama.

We zitten nu eerst in Chisinau he en dan vertrekken we morgen na het ontbijt naar Nisporen(de i spreken ze hier niet uit) Ik ben zeer benieuwd wat ik nog kan verwachten.. maar merk echt dat ik moeilijk mezelf kan en mag zijn. hoe graag ik dat ook wil. ik heb het gevoel dat ik bij alles wat ik doe moet nadenken oo mag dit... bv. als er een bijbel op de grond ligt dat mag niet, handen in je zakken doen ook niet. me oorbellen heb k alleen snachts in en me mascara en nagellak(nagellak moet er nog af..) ik hoop dat God meer mag ervaren ik weet het maar het voelt echt leeg. verder is het wel mooi weer en gezellig met de groep. ik hoop dat alles goed met jullie gaat.. maar k denk ook wel aan jullie. Ik ben blij dat Mattheo en Jonan bij me zijn.

dikke kus Justine

Justine

en ik heb een onstoken voet. door veel balren gekeken is het erg opgezwollen en zit er veel vocht bij. ik hoop dat de feoxcidine helpenn.. want k hoop dat ik straks wel kan werken.. xx

Olga

Lieve Justine, ja het zal best wennen zijn in een andere omgeving en alle regeltjes waar je in Nederland helemaal niet over nadenkt. Het komt best goed! Wees lekker jezelf, dan ben je het allerleukst:)Je bent een grote schat en geweldig dat je je met de anderen wilt inzetten voor een prachtige werkvakantie! Beterschap met je voet er is vast wel ergens soda te vinden en Bart, de deskundige is gelukkig in de buurt voor advies. Love you, mama

Annemarie

Lieve Tobias en Jonan

Fijn dat jullie koffers weer terecht zijn, Tobias kun je aanvallen op de muslierepen!
Veel succes deze week met klussen en met ontmoetingen, Gods zegen hoor, we bidden voor jullie!!!

xxAM

Liesbeth

Leuk Jonan , dat je net even naar his hebt gebeld, toch wel handig dat die mobiele telefoon het doet (en dat je hem hebt meegenomen, niet verder vertellen)
Het is hier erg stil zo zonder kinderen. We denken veel aan jullie.
Geef Just. een dikke knuffel en zonder mascara en nagellak is ze ook hartstikke mooi!!!( maar dat heb jij natuurlijk allang aan haar verteld toch?)

Liesbeth

O ja, en doe Matthias vooral de groeten van zijn tijger.

Ardine

Hey Moldavie-gangers!

Ik zie aan de foto's dat jullie het tot nu ontzettend zwaar hebben gehad :oP Fijn dat het gezellig is :o) Hoop dat het zo blijft de komende dagen. Een hele goede reis morgen! Heel veel succes en God's Zegen met het werk dat jullie gaan verzetten!

En Hessel: als ik zo op de foto's kijk, dat haar kan écht niet :oP

Liefs.

Nellie en Henri

Voor alle modaviegangers. Wat fijn om te horen en te zien dat het goed met jullie gaat. We wensen jullie morgen een goede reis en een hartelijk welkom toe.
We kijken met jullie uit naar de ontmoetingen die plaats vinden enhet werk dat jullie mogen gaan doen.
We bidden en danken voor jullie.

Lieve Ciska, Geniet ervan en schrijf alles maar op wat je meemaakt en we genieten van je foto's (of die van iemand anders) Doe de groeten aan Angela en Gerdy

Groetjes van ons en een dikke kus (ook van Jan en Lianne)

Cindy Morren

Dag allemaal!

We hebben een computer met internet in het huisje in de Algarve, dus ik kan jullie verhalen volgen! Leuk!
Ben heel benieuwd wat jullie allemaal mee gaan maken.. Een hele goede tijd gewenst, geniet van elkaar, van de mensen daar en van onze Vader! He s got the whole world in His hands!

Een lieve groet, en een hug voor Annelies,

Cindy

Angela

lieve Ans,
Wat leuk om jullie verhalen te lezen, hopelijk blijft de verbinding via internet en kunnen we jullie volgen. We wensen je vreugde en kracht van de Heilige Geest toe, heb je een dipje stort je hart uit bij je hemelse Vader, eet wat lekkers en zing een lied. We zijn hartstikke trots op je.

liefs van pap en mam.

Martin en Tini

P.S. Bovenstaand berichtje is natuurlijk niet van Angela, maar van Martin en Tini.

Dirk Jan en Joke

Hallo stoere Moldavie gangers. Wat vet cool dat jullie zo'n missie met elkaar aandurven in dit verre land.
Ja dat is even heel wat anders dan in Nederland.
En zeker voor de jongens met de authentieke kakdoos
Wel geweldig om deze ervaring mee te maken
Ik hoop dat jullie nu spoedig wat concrete zaken kunnen gaan aanpakken. Wel heel vervelend dat een paar koffers er nog niet zijn. Goed te weten dat onze Heiland overal en in alle omstandigheden met ons / jullie mee gaat. In gedachten zijn we bij jullie en bidden om kracht, energie, bezieling en passie om er met elkaar een fijne tijd van te maken.
Doe alles met vreugde en blijdschap in afhankelijkheid van de Heer. Beleef, proef en ervaar de emotie, vreugde en verbinding met de broertjes en zusjes en anderen in dat vreemde land met andere culturen en gebruiken. Het wordt een ervaring die je niet meer vergeet en geeft een verrijking voor je verdere leven.
De vreugde en vrede van onze Heiland is met jullie
groetjes Dirk Jan en Joke.

Gertjan

Hallo allemaal,

Net even Annelies aan de telefoon gehad. Het gaat heel goed in Moldavie en dat is super om te horen. Annelies klonk heel opgewekt. Ze vertelde dat de projecten op gang komen, maar het gaat wel op z'n Moldavisch dus langzaam. Sommigen vinden dat wel lastig om mee om te gaan. Ze zijn begonnen met toiletten te plaatsen achter de kerk en Wilco is natuurlijk de leider in het geheel . Ook een begin gemaakt met de speeltuin al hoewel dat erg moezaam gaat. Verder zijn ze een huisje aan het opknappen van een oud dametje. Annelies vertelde dat Greetje, Angela en Gerdy de minst goede accomodatie hebben en dat ze zich heel primitief moeten wassen e.d. Ze waren op het moment dat ik belde aan het zoeken of ze op een andere locatie kunnen douchen. Mattheo heeft vannacht overgeven, waarschijnlijk iets verkeerds gegeten, maar dat was/is niet helemaal duidelijk. Vandaag ging het wel weer goed met hem heb ik begrepen. Verder hebben ze goede gesprekken onderling en ookmet de staf. Al met al mogen we onze Vader in hemel dankbaar zijn voor wat er allemaal gebeurt. Vanavond gaan we weer met z'n allen voor jullie bidden en bij deze iedereen welkom bij ons thuis.

Gertjan.

Opa Tienus en tante Sjaan

Super wat jullie daar allemaal doen,zijn jullie al bijna klaar met de klus?(ha,ha) Heel veel succes en we denken aan jullie.
lfs Opa en Sjaan

Liesbeth van Beest

In de kerkelijke gezindte waar ik uit kom wordt nogal eens de uitdrukking gebruikt dat God met een kromme stok vaak en rechte slag slaat.
Ik geloof het ook!
Toen ik in het kraambed lag van onze 5e kind kwam mijn vader op kraambezoek en gaf mij een hand.
Hij sprak hierbij toen met zware stem(hij had een zware stem) de zware woorden "Als je nu maar niet denkt dat al je kinderen in de Hemel komen".

Deze woorden drukte mij zeer somber en hadden en strijdvaardige uitwerking op mijn gebed.

Vanmorgen kregen wij om 8.00 uur een smsje uit Moldavie dat onze jongste zoon Matthias zich laat dopen!
Vader U bent goed,Dank U Heer Jezus U neemt ze alle 6!

En Matthias, een goede keus. Eerst God en daarna een vrouwtje!!! :)

Dirk Jan en Joke

Matthias wat een geweldige beslissing om je(zelf) te laten dopen. Het is de wil van de Vader en het verlangen van de Zoon. Dat Moldavie daar nu voor nodig is om jou tot deze hogere inzichten te brengen.
De Heer gaat altijd wonderlijke wegen (net effe anders als wij altijd denken) Er is vreugde en blijdschap in de hemelen met deze (weder)geboorte van een nieuwe schepping in Christus. De doop zal een geweldige getuige zijn voor de omgeving en de omstanders die dit mee mogen maken. Glorie voor Jezus.
Prijst Hem voor Zijn volmaakte verzoenings- en verlossingswerk, waaraan wij niets meer kunnen toevoegen. Vervolg jij en allen die daar met je zijn in Moldavie je weg en opdracht met blijdschap.
De vreugde en vrede van God is jullie aller deel, ook de komende tijd in Moldavie.
groetjes en tot spoedig ziens,
DJ en Joke

Loïs Hardeman

Hee moldaviegangers!

het zit er alweer bijna op... echt geweldig wat jullie allemaal gedaan hebben, hopelijk hoor ik snel alle verhalen die jullie hebben meegemaakt.
alvast een goede reis terug& God is met jullie!

kus lois